Ervaringen

Naast toetsend onderzoek heeft er de afgelopen jaren ook onderzoek naar de beoordeling van de Op Maat Begrijpend Lezen training plaatsgevonden. Vele kinderen en leerkrachten hebben ervaring met Op Maat Begrijpend Lezen. Uit onderzoek blijkt dat de training positief beoordeeld wordt door betrokken leerlingen, leerkrachten en ouders.

                          Dit zeggen anderen over de effectieve Op Maat Begrijpend Lezen training:

Familie Vink

“Ik heb gisteren de meester van Tycho gevraagd om de uitslag van de Citotoets begrijpend lezen midden 8. Eind groep 7 was de score van de Cito begrijpend leestoets gezakt naar een IV score. Zijn score was nu een II ! Echt heel goed! Weer een bevestiging voor jou dat de methode werkt!”


 

Familie  Veenman

“Dank je voor de hulp die je Rutger hebt gegeven. Hij vond het altijd fijn om naar je toe te gaan. Dat je in de toekomst nog maar vele kinderen op deze manier mag helpen!”
“Heel erg bedankt voor je hulp!”


 

Familie Kasperowicz

“Artur behaalde een IV score op de Cito begrijpend leestoets eind groep 7. Na het volgen van de begrijpend leestraining van zeven lessen en de begeleiding op het gebied van woordenschat behaalde hij op de Cito begrijpend leestoets midden groep 8 een II score.”


 

Lisa

“Ik ga nu veel beter door de les heen, bijna zonder fouten. Ik stel nu meer vragen aan mijzelf tijdens het lezen. Dit helpt mij bij het begrijpen van een tekst. Dit pas ik erg vaak toe, ook bijvoorbeeld bij mijn rekenen.”


 

ib-er van de Mariaschool

“De scholing die wij als team hebben gekregen was een eyeopener voor vele collega’s. We hebben in één ochtend de tools gekregen naast een heel goede onderbouwing “


 

Leerkrachten van De Hoeksteen

“De lessen zijn planmatig opgesteld. Aan de hand van handig uitgewerkte stappenplannen kregen de kinderen nog beter inzicht in hun eigen kunnen en ontwikkeling in begrijpend lezen. Na het volgen van de training hebben de kinderen nog meer plezier ontwikkeld voor het begrijpend lezen en de resultaten zijn omhoog gegaan. Ook de leerkrachten hebben voldoende handvaten gekregen om verder te blijven gaan met de ontwikkeling van begrijpend lezen.”